Call of Duty: Modern Warfare II tager ingen chancer og genbruger elementer fra andre spil Preview

Hjem » Call of Duty: Modern Warfare II tager ingen chancer og genbruger elementer fra andre spil Preview
 Hurtige nyheder
Del kærligheden🥰

Hvorimod der generelt lader til at være lidt metaltræthed omkring Call of Duty-serien, så har jeg helt generelt faktisk været kendt for altid at blive begejstret for et nyt spil i serien idet det bliver fremvist for første gang. Både mine previews, og anmeldelser, af Call of Duty: Black Ops – Cold War og Call of Duty: Vanguard lænede sig ind i et positivt indtryk. Derfor må det siges at være ekstra bekymrende, når en som jeg at overordnet skeptisk omkring det kommende Call of Duty: Modern Warfare II efter at have set en præsentation på 90 minutter.

Og hvorfor, egentlig? Jo, fordi det gav mig nogle ret ærgerlige Call of Duty: Ghosts vibes. Og hvorfor så det? Altså jeg elsker at høre hvordan talentfulde udviklere engageret forklarer hvordan nye mekanikker er blevet til, men jeg kløede mig ærlig talt lidt forundret i hovedbunden da en af de første forbedringer i det kommende spil, som Infinity Ward valgte at fokusere på, var teknologien bag… vandet. Jo, flot vand har altid været en let måde for spil at imponere, så at lede an med vild fysik og refleksive effekter er det sejt, indtil du husker at det her er et Call of Duty-spil, og det der med skud gør mindre skade under vand, og at spillerens udsyn begrænses, det lyder ret meget som beskrivelsen af hunden Rileys pelsfysik i Call of Duty: Ghosts – kan I huske det? Dengang snakkede de også om en “Fish AI”, om en mission uden tyngdekraft, altså om ligegyldige granulære detaljer der ikke har nogen egentlig virkning på det bredere gameplay-billede. Og sammenligningerne stopper ikke der.

De fokuserede under præsentationen meget på alsidigt missionsdesign. Dette blev demonstreret via en stealth-mission, hvor spilleren skulle eliminere fjender i et havneområde ved netop at bruge førnævnte dykkermekanikker. Der var også en mission hvor holdet rapellede ned af siden på en kontorbygning, en hvor man befinder sig ombord på et fragtskib på usikkert farvand og til sidst en hvor man skal hoppe fra køretøj til køretøj i en konvoj. Hver af disse var ret fascinerende at se, men lyder det ikke… genkendeligt? Spilleren i den førnævnte havnemission fejlede adskillige gange under demonstrationen, der ledte til højlydte skududvekslinger, der desuden ikke påvirkede de resterende mål på havnen, der patruljerede som om intet var hændt. At sætte ekstra fokus på rappelle-missionen, som for alvor lignende Ghosts Federation Day-mission var også ret bizart, og det store fragtskib var nærmest en større og mere fysikbaseret udgave af COD 4-missionen Crew Expendable. Og når ja den konvojmission der? Det minder en hel del om noget både Uncharted 3: Drake’s Deception og Uncharted 4: A Thief’s End gjorde for over seks år siden.

Tag ikke fejl – Call of Duty: Modern Warfare II ser gudesmukt ud, og samtlige karakterer omkring dig er bedre animeret, og opfører sig mere realistisk. Desuden er områderne større, og er mere detaljerede også, og det hele virker til at være en spændende historie med masser af twists. Men det forhindrer mig ikke i at være ret bekymret omkring hele genbrugsaspektet, eftersom spillet tilsyneladende ikke har kunne fremmane en eneste original idé, men ser sig tilfreds med at låne med arme og ben fra andre, og måske bedre, spil.

Dette er en annonce:

Ja ja, du kan sigte imens du klatrer, objekter interagerer mere realistisk med vand, du kan udforske større områder med hundredevis af individuelle karakterer, og der er sikkert nye multiplayer modes, men det virker som om at vi har været her før så uendeligt mange gange. Enten er alt det her forventet, ellers er det direkte lånt andetsteds fra, og det er nu et eller andet sted bizart at se en serie der engang var markedsledende slå sig til tåls med blindt at følge andre.

Det er desuden ret tydeligt at alle de mekaniske tilføjelser er lavet med Warzone II for øje, så det kan være at det er her at innovationen reelt finder sted? Om ikke andet er det på tide at spørge sig selv hvad man reelt skal bruge de her store kampagner til, eller om det ikke er på tide at redesigne dem fra bunden og op.

Om ikke andet kan jeg slutte med at sige, at du ved hvad du får, og hvis du i forvejen ser frem til at spille årets kampagne, så vil denne nok ikke skuffe, men overraske? Ja, det vil den så sandelig heller ikke.



SE MERE

Skriv et svar

Hit enter to search or ESC to close