Company of Heroes 3 Preview Preview

Hjem » Company of Heroes 3 Preview Preview
 Hurtige nyheder
author image af gaminggeek | 0 Kommentarer | 12. juli 2022
Del kærligheden🥰

Selvom at vi ikke kan få helt klart besked på, hvornår spillet udkommer, så bør man snart kunne komme med et kvalificeret gæt, da Company of Heores 3 nu er fuldt spilbart, hvilket gav os mulighed for at prøve det uden de store tekniske problemer.

Måske det er for diplomatisk en udlægning. Det gik egentlig find indtil et vist punkt, hvorpå spillet begyndte at crashe, igen og igen. Helt unormalt er dette dog ikke med så tidligt et preview, hvilket nok også er årsagen til, at jeg for en gangs skyld går lidt let hen over så stor en teknisk brist. De mange nedbrud betød dog, at jeg ikke kom så langt, som jeg havde regnet med, men i det mindste fik jeg mulighed for at afprøve langt de fleste spilmekanikker – af hvad jeg ved.

Nå, men dette preview tager sin begyndelse i Nordafrika, der efter sigende er et af to hovedområder i Company of Heroes 3. Men i stedet for den sædvanlige kedelige omgang med den “gode” kampagne, så kører vi her hårdt på med de tyske tropper, og som alle ved, så er det i computerspil bare sjovere at være den onde. I det her tilfælde medfører det også nogle solide tropper at dirigere rundt med.

Company of Heroes 3

Dette er en annonce:

For dem, der ikke er bekendte med Company of Heroes-serien er det et helt klassisk RTS sat i historiske slag under Anden Verdenskrig, hvor taktiske fejl bliver straffet benhårdt.

Bag serien står Relic Entertainment, og de har i denne omgang forbedret ret meget, særligt inden for destruktion af omgivelserne, animationer og de underliggende mekanikker. Da dette preview kun var i 1080p, har jeg dog svært ved at udtale mig om den grafiske kvalitet, da 1080p bare ikke ser godt ud på en 4K-skærm.
Det er muligt at kommandere med britiske, amerikanske, tyske og italienske tropper. Sidstnævnte er ikke, som det oprindeligt blev rygtet, en separat hær, men fungerer i stedet som specialtropper for tysk side. Om det også er tilfældet i kampagnen, er svært at sige, da vi kun har spillet selve kampdelen. Jeg havde håbet, at rygterne om, at man havde ladet sig inspirere kraftigt af Total War-serien med en række styringsmæssige ændringer, især WASD kamerastyring, havde holdt stik – men nej, det er der desværre ikke noget af.

Company of Heroes 3 er som sagt ikke noget afslappet RTS. En god og varieret sammensætning af tropper er en forudsætning for succes, og eder og forbandelser af Kaptajn Haddock’ske dimensioner fyldte rummet, da min reparationstruck fik en anti-panser granat op i bagenden, med det resultat at min mulighed for at reparere mine kampvogne i felten blev kraftigt reduceret. Jeg måtte nu enten bruge mine ingeniører eller producere nye tanks, hvilket er dyrt. Nogle gange kan en enkelt enhed gøre forskellen på sejr eller kamp, og det kan blive fatalt at gå ned på ildkraft i en intens situation. Til gengæld kan fjenden, så ikke gøre det store, når man med en specialfunktion nedkalder hvinende kampfly over fjendtlige stillinger, der er lidt for irriterende.

Company of Heroes 3

Dette er en annonce:

For mindre erfarne spillere er der mulighed for at pause spillet og gøre sig taktiske overvejelser, noget jeg faktisk er en stor fan af, at man har som mulighed. Men hvis man foretrækker det mere hektiske naturlige flow fra åben ildkamp, så kan man bare lade være med at bruge det. Jeg går dog ud fra, at de fleste for brug for et lille pusterum i kampens hede, da spillet er så realistisk, at dine kampvogne har væsentligt ringede panser på bagsiden end foran. Flankering kan derfor hurtigt ændre kampen fra usikker til en ren katastrofe.

Infanterienhederne kæmper godt og kan bruges på mange forskellige måder til for eksempel at overtage maskinkanoner og morterkastere, men de dør som fluer, så snart artilleriild og tunge maskingeværer bliver fundet frem. Her handler det om at have tropper med granater til at bekæmpe dem effektivt – for ellers får du rumpetten på komedie.

Company of Heroes 3

På trods af, at det hele som nævnt kun var i 1080p, så var det både flot og detaljeret at se på. Der var ikke lag eller hickups (indtil det hele crashede), og det bliver spændende at se, om særligt slag til vands kan afvikles lige så problemfrit.

Jeg kan godt lide udnyttelsen af terræn, bygninger og skyttegrave – det har en langt mere realistisk indflydelse på slaget, når dine pansertropper skal ud på en kæmpe afstikker for at støtte dine tropper.

Så, masser af potentiale, men jeg vil godt have en grundigere tur i maskinrummet, før jeg tør sige noget definitivt. Det tegner dog imponerende indtil videre!



SE MERE

Skriv et svar

Hit enter to search or ESC to close