FIFA 23: Føles som kronen på værket Preview

Hjem » FIFA 23: Føles som kronen på værket Preview
 Hurtige nyheder
author image af gaminggeek | 1 kommentar | 23. juli 2022
Del kærligheden🥰

FIFA 23 bliver det sidste spil i EA’s lange fodboldserie til at bære FIFA-navnet. Selvom serien selvfølgelig forsætter, fremover under titlen EA Sports FC, så føltes det alligevel en smule nostalgisk, da jeg for et par uger siden besøgte EA Vancouver. Jeg blev vist rundt på studiet, var til stede ved en grundig præsentation, fik en snak med producerne og lærte i det hele taget en masse om det kommende spil, som jeg desværre endnu ikke må afsløre.

Det bedste var dog, at jeg også fik lov til at prøve kræfter med spillet, og det er de indtryk, som jeg her vil dele. Og lad mig med det samme sige, at FIFA 23 føles som en kraftig forbedring af FIFA 22, når det kommer til gameplay.

FIFA 23

Jeg har længe følt, at FIFA-serien har været en smule for rigidt og forudsigeligt, når det kommer til spillernes bevægelse. FIFA 22 løsnede det hele op og bød på mere realistiske dueller om bolden, hvilket i endnu højere grad er tilfældet i det nyeste udspil vurderet ud fra de 1-mod-1 multiplayerkampe, jeg spillede i Vancouver. Det kan ganske vel skyldes den opgraderede HyperMotion 2-teknologi, der debuterede i FIFA 22 (vi går mere i dybden med dette i en senere artikel), men også AI-forbedringer og nye animationer skal have en stor del af æren.

Dette er en annonce:

Uanset årsagen så føltes kontrollen flydende og naturlig. Spillerne har simpelthen mere “vægt,” og derfor skal du også til at tænke faktorer som momentum og positionering ind i dine planer, når du modtager bolden – et aspekt der stort set har været fraværende siden skiftet til Frostbite-spilmotoren i FIFA 17. Spillet på banen har også fået andre små justeringer såsom nye straffespark (igen), hvor du nu skal holde hovedet koldt og forsøge at placere dit skud indenfor en pulserende cirkel.

FIFA 23FIFA 23

Blandt de hold, jeg spillede med, var PSG, Atlético Madrid og Real Madrid, så det var lutter kendte ansigter på grønsværen. Det er generelt imponerende, hvor meget den digitale Messi, Benzema og João Félix ligner deres ægte udgaver, både når det kommer til spillestil og udseende, og på dette punkt er FIFA stadig uovertruffen. Skiftet til de nye konsoller har virkeligt gjort underværker, når det kommer til animationer, og jeg spottede flere boldberøringer og nedtagninger, som jeg ikke tidligere havde set.

Før jeg pakkede kufferten, spillede jeg en smule FIFA 22 for at genopfriske min hukommelse og bedre kunne spotte forskelle. En af de ting, jeg straks bed mærke i, var at modstanderens forsvar nu agerer langt bedre som en enhed. Deres AI var allerede kraftigt forbedret i FIFA 22, men nu skal du virkelig være vaks ved havelågen, hvis ikke de med det samme skal lukke dit kontraangreb ned. Det kræver selvfølgelig længere tid med FIFA 23 at vurdere dette element og finde ud af, om der eksisterer huller i modstanderens AI, men det virker til, at EA er blevet bedre til at tage fansenes feedback til sig.

Dette er en annonce:

Jeg spillede på en PS5, og selvom der var tale om et pre-build for journalister med et par uger på bagen, kørte spillet stort set som smurt. Det er i den forbindelse værd at nævne, at FIFA 23 bliver det første spil i serien med cross-play. Fremover vil spillere på Xbox Series X, PS5, Google Stadia og PC kunne duellere mod hinanden (PC-versionen har endelig taget skridtet op i første division), mens at PS4 og Xbox One spillere også vil kunne kæmpe indbyrdes – dog uden adgang til Hypermotion 2 og mange af de nye funktioner.

Det her var dog blot en lille smagsprøve. I de kommende dage vil jeg kunne afsløre mange flere detaljer fra mit besøg i Vancouver, og vi vil kunne gå mere i dybden med alt det nye indhold i FIFA 23 uden for grønsværen. EA lover “det største FIFA hidtil,” så der er nok at se frem til.

Læs mere om de nye tilføjelser i FIFA 23:



SE MERE

Comments

Skriv et svar

Hit enter to search or ESC to close